پرش به


تصویر

دنیای مدیریت ( حکایتها ، داستانها ، نمونه های موردی ، نکات آموزنده مدیریتی )


  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
104 پاسخ برای این موضوع

#21 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی شنبه ۱۹ دي ۹۴ - ۱۳:۴۳:۲۰

گزارشی از پنجمین همایش "چهره های ماندگار کیفیت"در برج میلاد :
 
این همایش به همت جناب آقای دکتر ریاحی و با رصد و معرفی افراد با کیفیت که موجب تحول در سازمان های خود شده اند در چند سال اخیر در یک فرآیند طولانی و داوری مناسب نسبت به افراد منتخب برگزار می شود  
.در همایش امسال 370 نفر منتخب و در نهایت 35 نفر برگزیده معرفی شدند که از جمله جناب دکتر ظریف وزیر محترم خارجه ایران بود که تندیس و نشان ملی کیفیت به ای مرد فرهیخته بین المللی اهداء گردید.هرچند بدلیل جلسه فوق العاده هییت محترم دولت ایشان در مراسم حضور نداشتند و جناب قشقاوی از معاونین محترم وزارت امو خارجه به نیابت جایزه را دریافت نمودند.
مراسم امروز یک چهره بیاد ماندنی دیگر ی نیز داشت و آن معلم جوان و دلسوز و عاشق خدمت پیامبرگونه اهل یزد بود به نام "هادی نژاد"که فداکاری او در یکی از دورترین روستاهای یزد طی 6 سال برای دانش آموز معلول جسمی ماندگار شد و در تاریخ کیفیت ایران به ثبت رسید و با پخش کلیپی از فداکاری های ایشان دیده گان حضار نمناک و بارانی شد و سالن برج میلاد به احترام ایشان بپا خاست و غرق در تشویق جانانه و عاشقانه گردید
به پاس زحمات ایشان برگزارکنندگان همایش علاوه بر تقدیم وجه نقد.یک ویلچر به این معلم و دانش آموز اهداء نمودند.
در پایان مراسم دیداری صمیمانه با این معلم عزیز داشتیم و ثبت لحظاتی که برای ما جاودانه خواهد بود.باشد به این که قدر این عزیزان را بیش از این دانسته و فرهنگ کیفیت نهادینه شود.
در این مختصر به فرموده شاعر بزرگ و کارشناس عالی رتبه کیفیت.مرحوم مجتبی کاشانی بسنده می کنم :
هرکجا عشق آید و ساکن شود
هرچه ناممکن بود ممکن شود
در جهان هرکار خوب و ماندنی است
ردپای عشق در آن دیدنی است



#22 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی شنبه ۲۶ دي ۹۴ - ۱۳:۵۶:۳۴

 شش عادت موفق ترین مدیران جهان

 به نظر می آید که مدیرعامل های موفق توانایی عجیب و غریبی دارند تا از پس هر کاری بر بیایند، اگر چه 24 ساعت روزانه زندگی آنها نیز همانند هر انسان عادی دیگری می گذرد. با این حال، هیچ کسی نمی تواند مانند آنها پیگیر کارهایش باشد. مدیرعامل های موفق عادت های مشابهی دارند که آنها را تبدیل به موفق ترین مدیران دنیا کرده است.
اگر به دنبال ارتقا توانایی های خودتان هستید، تلاش کنید این راهکارها را در زندگی روزانه تان محقق کنید و فایده و مطلوبیت آنها را در کار و زندگی شخصی تان ببینید:

"شش عادت موفق ترین مدیرعامل های دنیا"

شش عادت بسیاری از موفق ترین مدیران دنیا:
1. آنها سحر خیزند
سحرخیزی ویژگی مشترک تقریباً تمامی مدیرعامل های موفق است. مدیرعامل تیم بسکتبال نیوجرزی، برت یورمارک ساعت 3:30 بعد از نیمه شب از خواب بیدار می شود. دیوید کاش مدیرعامل ویرجین آمریکا (شرکت حمل و نقل هوایی) کارش را 4:30 صبح شروع می کند. رابرت ایگر مدیرعامل شرکت دیزنی صبح ساعت 4:30 بیدار می شود. و دن آکرسون مدیرعامل سابق جنرال موتورز می گوید به ندرت دیرتر از 4:30 الی 5 صبح از خواب بیدار می شود. این فهرست ادامه دارد. اگر می خواهید که به باشگاه بازیگران بزرگ دنیای تجارت بپیوندید، نباید تا لنگ ظهر در رختخواب بمانید.
اگر نمی توانید تصور کنید که بیدار شدن در چهار صبح چگونه است، شما یک فرصت بزرگ را برای افزایش بهره وری از روزتان را از دست داده اید. زود از بستر جدا شوید و کار روزانه تان را شروع کنید. زمان بیشتر،کار شما برای پیوستن به جمع مدیرعمل های باهوش آسان تر می کند.
 

2. آنها هر روز ورزش می کنند
ورزش روزانه تقریباً در برنامه روزانه تمام مدیرعامل های سحر خیز قرار دارد. در واقع، ورزش یکی از اولین کارهایی است که بسیاری از مدیران موفق در طی روز انجام می دهند. آندره آ جانگ، مدیرعامل سابق آون (شرکت تولید کننده محصولات آرایشی) همیشه ساعت 5 صبح بیدار می شود و قبل از شروع کار به باشگاه می رود. مدیرعمل یونیلیور (شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی- آرایشی) پل پلمن هر روز ساعت 6 صبح بیدار می شود و در دفترش روی تردمیل می دود. او می گوید عادت به ورزش در صبح زود روی کل روز کاریش موثر است
حیم سابان، مدیرعمل «سابان کاپیتال» (شرکت سرمایه گذاری آمریکایی) اول یک ساعت شروع به کار می کند سپس 75 دقیقه ورزش می کند او احساس می کند که یک روز را باید این طور شروع کرد. یورمارک که این افتخار را دارد که جوان ترین مدیرعامل در ان.بی.ای باشد هر روز صبح ورزش می کند. اگر شما احساس می کنید روزتان آن طور که می خواهید شروع نمی شود، پیش از شروع کارتان کمی بدوید یا ورزش کنید
.

3. آنها هر روز مراقبه می کنند
مراقبه راهکار بسیار رایجی برای خالی کردن ذهن و تمرکز کردن است. اپرا وینفری بسیار علاقه مند به تی. ام (نوعی مراقبه) است چنان که مربی های تی. ام استخدام کرده، تا به هر کدام از کارکنانش که علاقه مند به یادگیری مراقبه اند، تی.ام آموزش دهند. او حداقل در روز بیست دقیقه مراقبه می کند و هدفش این است که آن را به دو جلسه ی بیست دقیقه ای در روز افزایش دهد.
اپرا در مقاله ای که در وب سایتش منتشر کرده است به فواید بی شمار مراقبه اشاره کرده است، او بیان کرده ((نتیجه مراقبه شگفت انگیز است. خواب بهتر، بهبود روابط زناشویی، بهبود روابط با فرزندان و همکاران از فواید مراقبه است. بعضی از اشخاص که دچار میگرن بوده اند با مراقبه از آن رهایی یافته اند. در مجموع مراقبه موجب بهره وری و خلاقیت بیشتر می شود))
روپرت مرداک، رئیس شرکت نیوز نیز عادت به مراقبه دارد. او توئیت کرده است: «سعی کنید که تی.ام یاد بگیرید. همه آن را توصیه می کنند، اما شروع کردنش آسان نیست، اما می گویند که همه چیز را بهبود می بخشد»
4. جلسات را کوتاه می کنند
جلسات زمان و نیروی انسانی را خیلی تلف می کنند چنان که بعضی از مدیرعامل ها آن را به کلی غیر ضروری می دانند. به جای مصرف بودجه برای خرید شیرینی و هله هوله برای جلسات به راهکارهای جایگزین آن فکر کنید و تا جایی که ممکن است برگزاری جلسه را کاهش داده یا حذف کنید
مارک کیوبان کارآفرین ( و همچنین صاحب دالاس ماوریکس) این قضیه را به بهترین شکل بیان کرده است: «جلسات اتلاف وقت هستند مگر رمانی که جوش خوردن یک معامله در میان باشد. روش های بسیاری برای برقراری ارتباط همزمان یا غیر همزمان وجود دارد که می تواند از برگزاری جلسات غیر ضروری جلوگیری کند»
 
اگرحیران هستید که چگونه در برنامه روزانه تان ورزش و مراقبه را بگنجانید، لغو بیشتر جلسات تان می تواند یک راه حل باشد. تلاش کنید ارتباط تان را به ایمیل و دیگر روش های جایگزین محدود کنید. درعوض خواهید دید که چقدر در طول روز زمان آزاد خواهید داشت.

5. آنها جامع سازماندهی می کنند
مدیرعامل های پرمشغله برنامه های زیادی دارند، سازماندهی کلید اداره درست این موارد است. دنی مه یر، مدیرعامل گروه «یونیون اسکوئر» یک سیستم یادداشت برداری دارد که به او کمک می کند تا به تمام مسئولیت هایش بدون وقفه های متعدد در طول روز رسیدگی کند. دستیار اجرایی او برای او یک یادداشت روزانه همراه با برنامه ی فردای او می فرستد
.
او درباره ی این سیستم برنامه ریزی می گوید: « ما یادداشت کردن را از پارسال شروع کردیم، و من نمی دانم که چطور بدون آن مدیریت می کردم. من به جزئیات اهمیت می دهم. با این روش، من نگران از دست دادن هیچ چیز نیستم.» شما می توانید این راهکار را بوسیله برنامه ریزی جزئی نگر تقلید کنید.
 

6. آنها خلاقیت را ترویج می کنند
بالاتر از همه ی عادت های این فهرست، ترویج خلاقیت خودتان شاید از همه مهم تر باشد. در هر سازمانی، ترویج و ایجاد خلاقیت نه تنها عامل موفقیت بلکه عامل ثبات موفقیت است.
و شاید هیچ کش به اندازه مدیرعامل فقید اپل استیو جابز به روح خلاقیت تجسم نبخشیده است. روش او برای رهبری خلاقانه آن چنان که خودش می گفت اهمیت دادن به طراحی و نوآوری در «وسایل روزمره» بود. او به خلاقیت می اندیشید، البته ما فطرتاً سهل انگار هستیم، گفته ی مشهور او: « خلاقیت فقط ایجاد ارتباط میان چیزها ست». وقتی از انسان های خلاق می پرسید که چگونه کاری را انجام دادند، احساس حماقت می کنید، زیرا آنها واقعاً آن را انجام نداده اند؛ آنها فقط چیزی را بیان کرده اند که پس از مدتی به نظرشان واضح می آمده است»
با وجود این، او معیارهای خلاقیت خود را به هرکس که زیر دستش کار می کرد القاء می کرد، و این امر سرانجام اپل را به قله رقابت رساند. اگر احتیاج دارید که بیش از این قانع شوید، بررسی کنید تا ببینید که مهم ترین عامل رشد سریع این شرکت در پنج سال گذشته خلاقیت بوده است. خواه راهکار جدیدی به کار بگیرید یا تمام راهکارهایی که بیان شد را امتحان کنید، تمام این عادت ها به عنوان ویژگی های مشترک بسیاری از مدیرعامل های موفق اثبات شده هستند.


 



#23 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۶

قانون پناهگاه

کوهنوردان کوه های آلپ با رسیدن به نیمه ی راه ، در استراحتگاهی در آنجا استراحت می کنند.
آنان اگر صبح زود کوه نوردی را شروع کنند ، موقع ناهار به همان استراحتگاه می رسند.


صاحب آن استراحتگاه طی سالیان متوجه شده که اتفاق جالبی رخ می دهد : وقتی کوه نوردان وارد استراحتگاه می شوند و گرمای آتش را حس می کنند و بوی غذا به مشامشان می رسد ، برخی از آنان وسوسه می شوند و به همراهان خود می گویند: " می دانی فکر کنم بهتر است همین جا منتظر بمانم و شما به قله بروید و برگردید. وقتی برگشتید با هم پایین می رویم."
وقتی کنار آتش می نشینند و آواز می خوانند ، جرقه ای از خشنودی آنان را فرا می گیرد.

در همین هنگام بقیه ی گروه لباس هایشان را می پوشند و مسیر خود را به سوی قله ادامه می دهند.
در ساعت بعد فضای شادی بخشی کنار آتش وجود دارد و اوقات خوبی را در مامن آرام خانه کوچک سپری می کنند. اما حدودا سه ساعت بعد ، آرام می شوند و به سمت پنجره می روند و به بالای کوه می نگرند و در سکوت به دوستانشان که در حال بالا رفتن از قله هستند ، نگاه می کنند.
جوّ موجود در استراحتگاه از شادی و لذت به سکوت مرگبار و غم انگیز مراسم تشییع جنازه تبدیل می شود.

متوجه می شوند که دوستانشان بهای رسیدن به قله را پرداخته اند.
چه اتفاقی افتاد؟ راحتی موقت پناهگاه باعث از دست دادن باور آنها به هدفشان شد.
این ، برای هر یک از ما نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

آیا در زندگی ما پناهگاه هایی وجود دارد که مانع رسیدن به قله و از دست دادن هدفمان شود؟
زندگی از دو قسمت تشکیل شده است: قله ها و پناهگاه ها.
در پناهگاه امنیت و آسایش وجود دارد ، خطری جان شما را تهدید نمی کند ، اما برای تجربه ناب زندگی و صعود کردن و قرار گرفتن در اوج ، باید با چالش قله رو به رو شد و بر آن غلبه کرد.

جان سی ماکسول - نویسنده و سخنران



#24 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی يكشنبه ۱۶ اسفند ۹۴ - ۲۰:۰۰:۰۱

از طبیعت بیاموزیم: «چرا زنبورعسل خانه‌اش را شش ضلعی می‌سازد؟»

به خونه‌های شش وجهی که زنبور عسل می‌سازه نگاه کنید. چرا زنبورها خونه‌هاشون رو از مثلث، مربع، پنج ضلعی، هشت ضلعی و یا دایره نمی‌سازند؟
این یک سؤال قدیمیه. بیش از 2000 سال پیش، مارکوس ترنتیوس وارو، سرباز رومی که اهل مطالعه بود و دستی هم در نوشتن داشت «حدس زنبوری» رو پیشنهاد داد: باید دلیل خیلی مهمی پشت این ساخت و ساز خاص وجود داشته باشه؛ مثلاً اینکه این‌طوری زنبورها می‌تونند عسل بیشتری ذخیره کنند. یا شاید برای ساخت شش وجهی نسبت به سایر شکل‌ها موم کمتری لازم باشه؟ یا ...؟
مارکوس علم پیشه نبود، ولی به شدت مشتاق بود به راز منطق این نوع ساخت و ساز پی ببره. چرا؟ شاید چون مارکوس می‌دونست که طبیعت در یافتن راه حل‌های بهینه برای مسائل ماهرانه عمل می‌کنه و دنبال این بود که بفهمه چه محدودیت‌هایی باعث شکل‌گیری این سازه مومی شده. چرا شش ضلعی و نه مربع و مثلث یا پنج وجهی؟ این خونه‌های هم‌شکل چه شکلی باشن بهتره؟
اگر دایره باشن فضای پرت زیادی بین خونه‌های دایره‌ای به وجود میاد و در ضمن مقدار بیشتری موم هم برای پر کردن این فضاهای خالی لازمه. پنج‌ضلعی و هشت‌ضلعی هم درست مثل دایره فضای پرت زیادی تولید می‌کنند، اگه شک دارید می‌تونید روی یه صفحه ترکیب خونه‌های دایره‌ای و پنج‌ضلعی یا هشت‌ضلعی رو ترسیم کنید. باید مثل زنبورهای باهوش به دنبال شکل‌هایی باشیم که وقتی کنار هم چیده میشن، کاملاً چفت بشن و فضای خالی ایجاد نکنند. کدوم شکل‌ها؟
فیثاغورث اولین کسی بود که فهمید برای پوشاندن یک سطح بدون فاصله و شکاف و با کمک شکل‌های منتظم تنها اشکال مناسب سه‌ضلعی، چهار ضعلی و شش ضلعی منتظم هستن. اینجاست که باید به حدس مارکوس رجوع کنیم، حدس لانه زنبوری. مارکوس اون زمان نتونست حدسیاتش رو به کمک ریاضی و هندسه ثابت کنه، و تازه در سال ۱۹۹۹ ریاضی‌دانی، به نام واتسون هیلز در دانشگاه میشیگان، نشون داد که از بین سه شکل ِ مربع، مثلث متساوی‌الاضلاع و شش‌وجهی منتظم با مساحت یکسان، شش وجهی دارای کمترین محیطه.
یعنی زنبورها با ساخت خونه‌های شش‌وجهی در کندو، برای محصور کردن مساحت و فضای معینی، از موم کمتری استفاده می‌کنن و کار کمتری هم نسبت به زمانی که قرار باشه منشورهایی با قاعده مربع یا مثلث بسازن، انجام می‌دن. از یه منظر دیگه، یک شانه عسل حدود ۴0 در ۲۰ سانتیمتری بیش از ۱۸۰۰ گرم عسل رو در خودش نگه می‌داره. در حالی که ساختن این شانه عسل فقط حدود ۴۰ گرم موم نیاز داره یعنی ۵۰ برابر وزن خودش عسل ذخیره می‌کنه.


 


  • مریم موثق و fatemeh shams این پست را پسندیده است

#25 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی سه شنبه ۱۸ اسفند ۹۴ - ۱۰:۲۶:۲۰

زمان شما محدود است، بنابراین آن را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه های دیگران باعث شوند تا صدای درونی خود را نشنوید. از همه مهم تر، شجاعت این را داشته باشید که به حرف دل خود و یافته های درونی خود عمل کنید. آنها به خوبی می دانند که شما دوست دارید چه کاری انجام دهید.

همه چیزهای دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارند.
استیو جابز


  • مریم موثق این پست را پسندیده است

#26 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی چهارشنبه ۲۶ اسفند ۹۴ - ۲۲:۵۵:۲۸

تغییر لازمه موفقیت است

شرکت نوکیا یکی از قدرتمندترین شرکت های دنیا و بزرگترین تولید کننده گوشی های تلفن همراه در جهان بود که اخیرا پس از کاهش 99 درصدی ارزش سهامش توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد. در طول برگزاری نشست خبری اعلام فروش این شرکت به مایکروسافت رییس این شرکت گفت: "ما بهترین تیم مدیریتی و اجرایی را در اختیار داشتیم، ماهیچ اقدام اشتباهی انجام ندادیم، سخت تلاش کردیم اما علی رغم همه این ها شکست خوردیم." بعد از گفتن این جمله تمام تیم مدیریتی نوکیا و خود رییس آن شرکت به طور غم انگیزی گریه کردند.

از اوایل سال 1990 تا سال 2012، نوکیا یکی از قدرتمندترین کمپانی های دنیا و بزرگترین تولیدکننده گوشی های تلفن همراه در جهان با در اختیار داشتن 80 درصد سهم بازار بود. قیمت هر سهم این شرکت 42 دلار و ارزش این شرکت 250 میلیارد یورو بود. نوکیا یک شرکت فوق العاده قوی با مدیرانی کاربلد و حرفه ای بود که کارشان را به خوبی انجام می دادند. اما متاسفانه امروزه به خوبی کار کردن و حفظ وضع موجود برای موفقیت کافی نیست.

رهبران نوکیا، به دنبال یادگیری مداوم و تغییر و نوآوری سریع نبودند. آنها نتوانستند تغییرات مداوم و سریع صنعت تلفن همراه را که به واسطه شرکت های سامسونگ و اپل آورده شدند را پیش بینی کنند. شرکت های اپل و سامسونگ تا چند سال قبل هرگز گوشی موبایل تولید نمی کردند اما آنها شرکت های یادگیرنده ای بودند و مدام به دنبال یادگیری، تغییر و نوآوری می گشتند.

خیلی سریع iphone و Galaxy گوشی های نوکیا را در بازار کنار زده و سهم قابل توجهی از بازار گوشی های تلفن همراه را به خود اختصاص دادند. از سال 2011 تا 2013 نوکیا از رتبه اول بازار به رتبه دهم سقوط کرد. سهم بازار 80 درصدی نوکیا به 3 درصد رسید. ارزش هر سهم نوکیا از 42 دلار به 2.5 دلار کاهش پیدا کرد. هزاران کارمند سخت کوش نوکیا از کار برکنار شدند. ارزش شرکت نوکیا با کاهشی 99 درصدی از 250 میلیارد یورو به 3.79 میلیارد یورو رسید.

شرکت نوکیا هیچ اشتباهی نداشت. آنها هیچ کار خطایی انجام ندادند اما جهان به سرعت در حال تغییر است. ضعف آنها در عدم یادگیری، رشد و تغییر مداوم و سریع بود. آنها به این خاطر که یادگیری مداوم را فراموش کردند، نه تنها شانس خود برای رسیدن به موفقیت را از دست داده بلکه شانس بقا را نیز از دست دادند.



#27 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی شنبه ۱۴ فروردين ۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۳

توسعه پایدار چیست؟

اصطلاح توسعه پایدار یا پایا (Sustainable development) در اوایل سالهای دهه ۱۹۷۰ دربارهٔ محیط و توسعه بکار رفت. توسعه پایدار فرآیندی است برای بدست آوردن پایداری در هر فعالیتی که نیاز به منابع و جایگزینی سریع و یکپارچه آن وجود دارد. توسعه پایدار در کنار رشد اقتصادی و توسعه بشری در یک جامعه یا یک اقتصاد توسعه یافته، سعی در تحصیل توسعه مستمر، ورای توسعه اقتصادی دارد.توسعه پایدار عنصر سازمان دهنده‌ای است که موجب پایداری منابع تجدیدناپذیر می‌شود، منابع محدودی که برای زندگی نسل آینده بر روی کره زمین ضروری است. توسعه پایدار فرآیندی است که آینده‌ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع، بدون آسیب رساندن به یکپارچگی، زیبایی و ثبات نظام‌های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف می‌سازد. توسعه پایدار راه حلهایی را برای الگوهای فانی ساختاری، اجتماعی و اقتصادی توسعه ارائه می‌دهد تا بتواند از بروز مسائلی همچون نابودی منابع طبیعی، تخریب سامانه‌های زیستی، آلودگی، تغییرات آب و هوایی، افزایش بی‌رویه جمعیت، بی عدالتی و پایین آمدن کیفیت زندگی انسانهای حال و آینده جلوگیری کند. توسعه پایدار فرآیندی است در استفاده از منابع، هدایت سرمایه‌گذاری‌ها، جهت گیری توسعه فناوری و تغییرات نهادی، با نیازهای حال و آینده سازگار باشد. توسعه پایدار که از دهه۱۹۹۰ بر آن تأکید شد جنبه‌ای از توسعه انسانی و در ارتباط با محیط زیست و نسل‌های آینده است. هدف توسعه انسانی پرورش قابلیت‌های انسانی محسوب می‌شود. توسعه پایدار به عنوان یک فرایند در حالی که لازمه بهبود و پیشرفت است، اساس بهبود وضعیت و رفع کاستی‌های اجتماعی و فرهنگی جوامع پیشرفته را فراهم می‌آورد، و باید موتور محرکه پیشرفت متعادل، متناسب و هماهنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تمامی جوامع و بویژه کشورهای در حال توسعه باشد. توسعه پایدار سعی دارد به پنج نیاز اساسی زیر پاسخ گوید:
1. تلفیق حفاظت و توسعه
2. تأمین نیازهای اولیه زیستی انسان
3. دست‌یابی به عدالت اجتماعی
4. خودمختاری و تنوع فرهنگی
5. حفظ یگانگی اکولوژیکی



#28 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی يكشنبه ۲۲ فروردين ۹۵ - ۱۹:۵۸:۰۰

۷ عادت مضر که باید از زندگی کاری خود حذف کنید

 


شاید این جمله را شنیده‌ باشید که «۸۰ درصد از موفقیت‌های شما ناشی از تنها ۲۰ درصد از تمامی تلاش‌هایتان است.» جمله‌ی مذکور به وضوح این موضوع را بیان می‌کند که ۸۰ درصد از فعالیت‌هایی که ما برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهیم ارزش پایینی دارند و به نوعی بیهوده هدر می‌روند. در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از این فعالیت‌ها که همان عادت‌های وقت‌کش هستند را به شما معرفی کنیم تا شما هر چه زودتر از شر آن‌ها خلاص شوید.

اگر می‌خواهید موفقیت بیشتری به دست آورید، دو راه پیش رو دارید که یکی از آن‌ها بدست آوردن زمان بیشتر در طول روز است و دیگری حذف فعالیت‌های وقت‌گیری است که در طول روز انجام می‌دهید. مشکل اما اینجاست که بیشتر این فعالیت‌های غیرمفید خیلی زود تبدیل به عادتی در زندگی ما می‌شوند و ما بدون اینکه حتی متوجه باشیم در حال انجام آن‌ها هستیم و بدون هیچ فکری شاید هر روز مرتب آن‌ها را انجام می‌دهیم. زمانی که شما آن کار‌های غیر مفید را از زندگی خود ریشه کن کنید و جای آن را با همان ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که می‌توانند شما را بیش از این به موفقیت برسانند بپردازید قطعا چیزی شبیه به معجزه را تجربه خواهید کرد و شاید دیگر پیش خود نگویید که ۲۴ ساعت برای یک روز وقت بسیار کمی است.

ممکن است هنوز هم متوجه این عادت‌ها نشده باشید یا به غیر مفید بودن آن‌ها ایمان نیاورده باشید، پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا ۷ مورد از مهم‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

۷. چک کردن دائم ایمیل‌ها

در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۲ درصد از کارمندانی که در ایالات متحده آمریکا مشغول به انجام کار خود بوده‌اند اعلام کرده‌اند که به ایمیل‌ها فقط پس از گذشت ۱۵ دقیقه از زمان دریافت آن‌ها، پاسخ داده‌اند. به این مقدار ۲۳ درصد از کارمندان دیگر این کشور را اضافه کنید که صرفا پس از ۳۰ دقیقا ایمیل‌های دریافتی را پاسخ گفته‌اند. سوال، واقعا هر چه سریع‌تر پاسخ دهیم، بهتر است؟ چک کردن دائم ایمیل‌ها می‌تواند مدت زمان زیادی ارزش زیادی نیز دارد را از ما بگیرد اما این روند را می‌توان کنترل کرد.

اگر بخواهید عادت جدید و بهتری برای چک کردن ایمیل‌ها برای خود بسازید، می‌توانید اطلاعیه دهنده‌های دستگاه‌های مختلف مثل لپ‌تاپ، گوشی یا تبلت خود را به شکلی تنظیم کنید که در زمان کار روی پروژه‌های مهم به صورت دائم وقت شما را با ارسال نوتیفیکیشن از ایمیل جدید نگیرند. همچنین می‌توانید کلاینت‌های ایمیل خود را به شکلی تنظیم کنید که در طول روز تنها ۲ یا حداکثر ۳ بار در روز چک کنند. به این شکل و با عادت جدید حسابی برای خود وقت خریده‌اید.

۶. عالی خواستن همه چیز

انجام دادن کار‌ها به سبکی که کوچکترین نقصی در آنها وجود نداشته باشد به جرات خواسته همه است. اما عادت به اینکه همه چیز را فقط عالی بخواهیم بعد از مدتی علاوه بر اینکه آزار دهنده می‌شود می‌تواند زمانی زیادی از شما بگیرید، چرا که مجبورتان می‌کند برای اینکه یک وظیفه را به حد عالی برسانید صبر، زحمت و وقت بسیار بیشتری صرف کنید.

در نظر گرفتن مقدار زیادی از زمان برای پرفکت کردن یک وظیفه تنها به عقب انداختن قدم‌های بعدی است که باید مرتب و با نظم خاص خود برداشته شوند. از همین الان این عادت را از بین ببرید و به جای آن تلاش کنید وظیفه خود را درجه خوب و کافی برسانید و بعد به سمت جلو حرکت کنید و هیچگاه در یک مرحله توقف کامل نکنید.

۵. چند وظیفگی

خیلی‌ها فکر می‌کنند زمانی که در حال انجام چندوظیفه با هم هستند بهره‌وری بسیار بالاتری دارند در حالی که چندوظیفگی فقط می‌تواند این حس را برای شما شبیه سازی کند و در حقیقت بهره‌وری شما را پایین‌تر بیاورد. مغز شما در یک زمان مشخص تنها می‌تواند روی یک وظیفه تمرکز کند و حداکثر بهره‌وری خود را نشان دهد. بنابراین تغییر دائم تمرکز مغز بین دو یا چند وظیفه باعث می‌شود روی هیچ کدام از وظایف تمرکزی که لازم است وجود نداشته باشد.

اگر فکر می‌کنید جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید چندوظیفگی یا همان مولتی‌تسکینگ را می‌دانید، بهتر است دست از این کار بردارید و متوجه شوید که در حال صدمه زدن به عملکرد خود هستید و وقت خود را هدر می‌دهید. به جای چنین کاری بر روی یک وظیفه تمرکز لازم را بگذارید، در یک مدت زمان مشخص آن را انجام دهید و سپس با خیال آسوده به سمت وظیفه بعدی بروید.

۴. حواس ‌پرتی‌های دائمی

آیا در محیطی کار می‌کنید که عوامل زیادی می‌توانند باعث حواس پرتی شوند؟ یکی از مطالعاتی که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که حواس کارمندان هر ۱۱ دقیقه کاملا پرت می‌شود. با این حواسی که نمی‌تواند تمرکز بالای خود را حتی پس از ۱۱ دقیقه هم نگه‌ دارد، تعجبی ندارد که هیچ کاری با آن شکل مطلوب انجام نشود. درباره عادت‌هایی فکر کنید که هر روز با انجام آن‌ها همکاران خود را دعوت می‌کنید تا حواس شما را پرت کنند، از

ارسال یک پیام کوتاه سریع برای چک کردن ایمیل‌ها، در حالی که سعی دارید به صورت کامل روی موضوع دیگری خود تمرکز کنید.

کم‌کردن عادت‌ها و رفتار‌هایی که باعث حواس‌ پرتی می‌شوند کمک می‌کند تا روی موضوعاتی که قصد تمرکز و انجام آن‌ها را دارید، همچنان متمرکز بمانید. سعی کنید روی تقویم کاری خود مشخص کنید که زمان‌های کاری باید حتما «مشغول» باشید. اگر در مخصوصی برای محل کار خود دارید آن را ببندید، گوشی خود را روی حالت سکوت قرار دهید و به دیگران هم خیلی واضح بگویید که در زمان مناسب دیگری با آن‌ها صحبت خواهید کرد.


۳. نامنظم بودن

کار کردن در محیطی که نظمی در آن وجود ندارد و همه چیز در جایی افتاده که در مواقع لزوم دسترسی سریعی به آن وجود ندارد می‌تواند وقت زیادی از شما را هدر دهد. نمونه این نامنظمی‌ها را می‌توان نامنظم بودن برگه‌های مورد نیاز و مهم، پرسیدن دائم اطلاعات کلیدی و مهم و همچنین فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات آخر همگی مثال‌هایی هستند که با کمی نظم می‌توان از اتفاق افتادن آن‌ها حسابی پیش‌گیری کرد.


۲. انجام همه کار‌ها با هم

بسیاری از افراد حتی با دانستن اینکه در آن کار بهترین نیستند و می‌توانند آن وظیفه را به شخصی بسپارند که در آن زمینه تخصص دارد، اصرار می‌کنند که همه کار‌ها را باید خودشان به سرانجام برسانند. این عادت می‌تواند وقت زیادی که به راحتی می‌تواند صرف کار‌های مهم شود را از شما بگیرد، به جای آن کاری که می‌دانید در آن بهترین نیستید را به شخصی دیگری در تیم خود یا دستیار بسپارید و خودتان روی مسولیت‌های مهم‌تری که نیاز به توجه بیشتری دارند تمرکز کنید. حتی سعی کنید تسک‌هایی ریزی که شخص دیگری می‌تواند انجام دهد را به دیگران بسپارید و روی کار‌های مهم تمرکز کنید یا اینکه آن‌ کار‌های ریز را در وقت آزاد خود انجام دهید.


۱. «نه» نگفتن

موارد زیادی در زمان کار پیش می‌آیند که قصد دارند لحظات، دقایق یا حتی ساعاتی از زمان مهم شما را صرف خود کنند تا به کار‌هایی مشغول شوید که از بهره‌وری شما می‌کاهد و زمان تمام شدن پروژه شما را با تاخیر مواجه می‌کند. یکی از عادات بدی که می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد همیشه بله گفتن یا هیچوقت نه نگفتن است، سعی کنید خیلی راحت و با دلایل قانع کننده به خود یا شخص دیگری که از شما انجام کاری نامرتبط به پروژه‌ای که در حال کار روی آن‌ هستید «نه» بگویید



#29 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی دوشنبه ۳۰ فروردين ۹۵ - ۰۹:۴۸:۵۰

متن زیرخلاصه ای از توصیه نامه یک مدیر آلمانی پس از چندین سال کار در صنایع مختلف ایران است

1-

به کارشناسان ونخبگان سیستم خود هیچگاه فشار وارد نکنید آنها می توانند کاری کنند که سیستم شما دچار بیماری هموفیلی شود و با کوچکترین زخمی خونریزی مداوم نماید

2-.
وجه ی طلبکارانه داشتن و ندیدن نقاط مثبت کارکنان یک ضعف اساسی است که نوآوری و خلاقیت را می میراند.
3-

از ترس اینکه پرسنلتان جایگاه شما را بگیرند اقدام به استخدام افراد ضعیف و غیر حرفه ای ننمایید قطعا کارکردن با حرفه ای ها مشکلات خاصی دارد ولی به پیشرفت سیستم و پیشرفت شما کمک می کند
4-

به جای ایجاد تفرقه بین کارکنان و ایجاد سیستم های جاسوسی به فکر ایجاد اتحاد ونظم بین کارکنان باشید
5-

در موردی مسایلی که نمی دانید تظاهر به دانایی نکنید .گاهی با پرسیدن یک سوال مناسب می توانید میزان هوش وسطح فکرتان را به دیگران اثبات کنید .
6-

از کوچکترین افراد مجموعه هم می شود چیزهایی یاد گرفت از فرصت های یادگیری استفاده کنید
7-

به پرسنلتان فرصت مناسب برای تفریح بدهید
8-

استفاده نامناسب از ابزار اخراج باعث ایجاد ناامنی در محیط کار و و بالطبع تنزل کیفیت می شود.

 



#30 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی دوشنبه ۳۰ فروردين ۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۸

ﻛﻞ ﺛﺮﻭﺕ ﺩﻧﻴﺎ ﭼﻪ ﻣﻘﺪاﺭ اﺳﺖ و ﺳﻬﻢ ﻫﺮ ﻛﺸﻮﺭ ﭼﻘﺪر ؟!
اﺯ ﺳﺎﻝ 2010 ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻣﻌﺘﺒﺮ credit suisse ﮔﺰاﺭﺵ ﺟﺎﻣﻌﻲ ﺭا ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻴﺰاﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻳﺎ Global Wealth و ﺳﻬﻢ ﻣﻨﺎﻃﻖ و ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﻧﻴﺎ ﺭا اﺯ اﻳﻦ ﺛﺮﻭﺕ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣﻴﻜﻨﺪ. ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﮔﺰاﺭﺵ اﻛﺘﺒﺮ 2015 اﻳﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ ﻛﻞ ﺛﺮﻭﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻤﺎﻡ ﺩاﺭاﻳﻬﺎﻱ ﻣﺎﻟﻲ (ﺷﺎﻣﻞ ﭘﻮﻝ ﻧﻘﺪ, ﻓﻠﺰاﺕ ﮔﺮاﻧﺒﻬﺎ, ﺳﻬﺎﻡ ﺑﻮﺭﺱ و ...) و اﻣﻮاﻝ ﻏﻴﺮ ﻣﺎﻟﻲ ( ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻨﺎﺯﻝ ﻣﺴﻜﻮﻧﻲ و ﺗﺠﺎﺭﻱ و ﺯﻣﻴﻦ, ﻣﺎﺷﻴﻦ اﻻﺕ و ﻫﺮ اﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺑﺘﻮاﻥ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ اﻥ ﻗﻴﻤﺖ ﮔﺬاﺷﺖ) ﺣﺪﻭﺩ 250 ﺗﺮﻳﻠﻴﻮﻥ ﺩﻻﺭ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ.

:pencil2: اﺯ ﻛﻞ ﺛﺮﻭﺕ ﺟﻬﺎﻥ ﺣﺪﻭﺩ 86 ﺗﺮﻳﻠﻴﻮﻥ اﻥ ﻳﻌﻨﻲ ﻣﻌﺎﺩﻝ 34.3 ﺩﺭﺻﺪ اﻥ ﻓﻘﻄ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﺑﻌﺪ اﺯ اﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﭼﻴﻦ ﺑﺎ ﺣﺪﻭﺩ 23 ﺗﺮﻳﻠﻴﻮﻥ ﺩﻻﺭ ﻳﻌﻨﻲ ﺣﺪﻭﺩ 9% ﺩﺭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺩﻭﻡ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺭﺩ ﮊاﭘﻦ ﺑﺎ 20 ﺗﺮﻳﻠﻴﻮﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﺩﺭ ﺭﺩﻳﻒ ﺳﻮﻡ است.
یعنی بیش از نیمی از ثروت دنیا در اختیار این سه شرکت (آمریکا، چین و ژاپن) است. ﺑﻌﺪ اﺯ اﻥ اﻧﮕﻠﻴﺲ ﺑﺎ 15.6 ﺗﺮﻳﻠﻴﻮﻥ ﺩﻻﺭ در رده ی چهارم است, ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﺑﺎ 12.6 , اﻟﻤﺎﻥ ﺑﺎ 12, اﻳﺘﺎﻟﻴﺎ ﺑﺎ 10, ﻛﺎﻧﺎﺩا ﺑﺎ 7, اﺳﺘﺮاﻟﻴﺎ ﺑﺎ 6, اﺳﭙﺎﻧﻴﺎ ﺑﺎ 4, ﺗﺎﻳﻮان ﺑﺎ 3.5, و ﻛﺮﻩ ﺟﻨﻮﺑﻲ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ 3.5 ﺗﺮﻳﻠﻴﻮﻥ ﺩﻻﺭ ﺛﺮﻭﺕ ﻣﻠﻲ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺎﻱ ﺑﻌﺪﻱ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺭﻧﺪ.

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﮔﺰاﺭﺵ ﺑﻴﺶ اﺯ 90% ﻛﻞ ﺛﺮﻭﺕ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ 30 ﻛﺸﻮﺭ اﻭﻝ اﻳﻦ ﻟﻴﺴﺖ ﺗﻌﻠﻖ ﺩاﺭﺩ و ﺑﻘﻴﻪ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻛﻤﺘﺮ اﺯ 10 ﺩﺭﺻﺪ اﺯ ﺛﺮﻭﺕ ﺟﻬﺎﻥ ﺭا ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﺩاﺭﻧﺪ. اﻳﺮاﻥ ﺑﺎ ﺩاﺷﺘﻦ ﺣﺪﻭﺩ یک درصد اﺯ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺟﻬﺎﻥ ﻓﻘﻄ ﺣﺪﻭﺩ ﻳﻚ ﺩﻫﻢ ﺩﺭﺻﺪ اﺯ ﺛﺮﻭﺕ ﺩﻧﻴﺎ ﺭا ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﺩاﺭﺩ و ﺟﺰ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺑﺎ ﺩﺭاﻣﺪ ﻣﺘﻮﺳﻄ ﺭﻭ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻴﺸﻮﺩ و ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻋﻠﺖ اﻳﻦ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺩﺭ ﻫﻴﭻ ﺩﻭﺭﻩ اﻱ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻃﻮﻻﻧﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺛﺮﻭﺕ ﻧﺒﻮﺩﻩاﻳﻢ و ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﻓﻘﻄ اﺯ ﺛﺮﻭﺕ ﻫﺎﻱ ﺧﺪاﺩاﺩﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺑﻬﻴﻨﻪ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩ اﻳﻢ. ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺷﺎﻫﺪ اﻳﻦ اﺩﻋﺎ اﺯ ﻃﺮﻑ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﻴﺎﺳﻲ ﺩاﺧﻠﻲ و ﺧﺎﺭﺟﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻛﻪ اﻏﻠﺐ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ اﻳﺮاﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪﻱ اﺳﺖ و ﻓﻘﻄ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺎ ﺭا ﻣﻴﺨﻮاﻫﺪ ﺗﺎ آﻥ ﺭا ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ. قدم اول برای پیشرفت و توسعه پایدار پذیرفتن واقعیت های روز است.



#31 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی دوشنبه ۳۰ فروردين ۹۵ - ۱۶:۲۰:۳۲

:

درس‌هایی برای مدیران از اسطوره‌های ورزشی

ورزش در فرهنگ بسیاری از ملل از جایگاه خاصی برخوردار است. ورزش موجب نشاط بدن و اعتلای روح می‌شود و اوقات شاد و هیجان مثبتی را برای ما ایجاد می‌کند.

علاوه بر تمام این ویژگی‌های مثبت می‌توان از ورزش به طور غیرمستقیم به عنوان بستری برای آموختن نکات مدیریتی استفاده کرد. ورزشکاران، به ویژه ستارگان و اسطوره‌های ورزشی، در کنار تمام ویژگی‌های فنی بالای خود از توان مدیریتی و رهبری بسیار بالایی نیز برخوردارند و به همین دلیل می‌بینیم که عدم حضور آنها در تیم باعث می‌شود انسجام و چابکی همیشگی از بین برود.

در این یادداشت به بررسی نکاتی در زمینه مدیریت و رهبری تیمی با تمرکز بر چند ورزشکار مطرح پرداخته شده است.

مایکل جردن – به بهتر شدن دیگران کمک کنید.

مایکل جردن به عنوان برترین بازیکن بسکتبال در تاریخ این رشته شناخته می‌شود. دلایل زیادی را می‌توان برای موفقیت او ذکر کرد: اخلاق‌مداری او، حس سیری‌ناپذیرش برای رقابت و پیروزی، تعهدی که به بازی بسکتبال داشت و ... . اما مهم‌تر از همه اینکه او به این درک بالا رسیده بود که برای پیروز شدن، بهترین بازیکن در زمین بودن کافی نیست. برای پیروزی، او باید به بهتر شدن هم‌‌تیمی‌هایش نیز کمک می‌کرد و این است رمز رهبری یک تیم؛ چه در یک میدان ورزشی و چه در یک سازمان.

مجیک جانسون – از کارتان لذت ببرید.

اروین مجیک جانسون سیزده فصل گارد رأس تیم لس‌آنجلس لیکرز بود. حضور او نتایج بسیار باارزشی را برای تیم خود به همراه داشت. در مدت زمان حضور او، لس‌آنجلس لیکرز 5 بار قهرمان ان‌بی‌ای (NBA) شد.

جانسون بدون نگاه کردن پاس می‌داد و به طور کلی سبک بازی او منحصر به فرد بود. اما چیزی که بیش از همه در ذهن طرفداران بسکتبال باقی مانده لبخندهای او در حین بازی بودند که نشان از لذت بالایی بود که او از بازی کردن می‌برد.

ما معمولاً از کار کردن لذت نمی‌بریم. مثلاً توجه کنید که برای امروز که چهاردهم فروردین ماه است چقدر در رسانه‌های اجتماعی جوک ساخته شد. شاید در نگاه اول همه چیز فقط شوخی باشد اما اگر به این لطیفه‌ها به صورت یک گفتمان نگاه و آنها را تحلیل کنیم، می‌بینیم که حاکی از عدم وجود روحیه کار و تلاش در جامعه ما است. مجیک جانسون به ما می‌آموزد که هر روز از کار خود لذت ببریم حتی اگر آن روز چهاردهم فروردین باشد.

جری رایس – تمرین را جدی بگیرید.

جری رایس به اعتقاد بسیاری برترین بازیکن فوتبال – به سبک امریکایی – در تاریخ این رشته است. او مقام‌های بسیاری در لیگ NFL به دست آورد و رکوردهایی را ثبت کرد که تا همین امروز کسی نتوانسته آنها را بشکند. به گفته هم‌تیمی‌هایش، او بر خلاف اکثر بازیکنان که تمرین را جدی نمی‌گیرند، در کارش آنقدر جدی بود که با همان انگیزه و شور و حرارت یک مسابقه در تمرینات نیز حاضر می‌شد.

وین گرتزکی – به جلو نگاه کن.

شاید هاکی به اندازه سایر ورزش‌ها – لااقل در میان ما ایرانی‌ها – طرفدار نداشته باشد اما ستاره‌ای در این ورزش وجود دارد که برای هواداران بسیار قابل احترام است و شاید هیچ‌وقت مانند او تکرار نشود. گرتزکی 60 رکورد از خود در این بازی به ثبت رسانده است. او معتقد است که بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون راهنمایی‌های پدرش است. گرتزکی از پدرش نقل می‌کند که همیش به او می‌گفته: آنجایی برو که دیسک هاکی در حال رفتن است نه آنجایی که دیسک در آنجا بوده است.

این نوع تفکر به ویژه برای این روزها که در اوایل روزهای کاری سال جدید هستیم بسیار مؤثر است. سال 1394 با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش به پایان رسیده و اکنون فصل جدید در زندگی همه ما آغاز شده است. پس بهتر است ذهنیت آینده‌نگر داشته باشیم و بهترین سال را برای خود و البته افراد پیرامون‌مان رقم بزنیم.


#32 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی دوشنبه ۶ ارديبهشت ۹۵ - ۲۰:۳۱:۴۸

مدیر واکنشی نباشید

جهانی که خلق کرده ایم حاصل طرز تفکر ماست. «انیشتین»

در آینده هیچ چیزی بدون روشهای نوین و اساسی نواندیشی تغییر نخواهد کرد. اگر بخواهیم دنیای جدیدی خلق کنیم ابتدا باید تفکر خود و زمینه های فکریمان را تغییر دهیم.
اغلب مدیران واکنشی فکر می کنند. آنها با تمام انرژی تلاش می کنند تا چیزی را برطرف کنند. (معمولاً یک مشکل را ! )
اما مدیران موفق متفاوتند، آنها مدیرانی متفکر و خلاق هستند که دست به اقدام می زنند تا چیزی را به وجود آورند (خلق کنند). آنها به وسیله ی پرسش
"چه امکانی وجود دارد؟" رشد می کنند.
اما مدیران واکنشی می پرسند:
"چه چیزی اشتباه است؟ یا چه کسی را باید سرزنش کرد؟"
مدیران واکنشی در واکنش و پاسخ به محیط زندگی می کنند. مدیران خلاق فراتر از محیط می روند.



#33 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی يكشنبه ۱۲ ارديبهشت ۹۵ - ۱۸:۵۴:۲۶

شیخ و شتر

 

بزرگي با حال بدي در بستر بيماري، خود را در آستانه مرگ ديد. بنابراين از فرزندان و مريدان خود خواست كه از كوچك و بزرگ در شهر براي او حلاليت بگيرند و كسي را از قلم نياندازند تا با خاطري آسوده تر رهسپار سراي باقي شود.

فرزندان و مريدان شيخ در شهر گشتند و از هر كه لازم بود رضايت گرفتند و نتيجه را به شيخ بازگو كردند. شيخ باز هم خود را آسوده نيافت و گمان برد كه كسي از او رنجيده خاطر است. بنابراين از نزديكان خواست كه از حيوانات متعلق به شيخ هم حلاليت بگيرند. آنها نيز با اميد بهبود خاطر مراد خود، از همه حيوانات حلاليت گرفتند تا به شتري رسيدند كه با لجالت تمام از حلاليت دادن سر باز مي زد و مي خواست خود با شيخ صحبت كند.

 

شيخ هم با آن حال پيش شتر :camel:رفت و گفت: «مي دانم كه بارهاي سنگين بر تو گذاشتم و در صحرا و بيابان تو را تشنه، اين و طرف و آن طرف بردم به جاي علف:ear_of_rice: به تو خار دادم در حالي كه خودم سير بودم و آب گوارا مي نوشيدم. با اين حال از تو طلب بخشش دارم و از ملازمان مي خواهم تا آخر عمرت، تو را در ناز و نعمت نگاه دارند.»

 

شتر :camel:با ناراحتي گفت: «اي بزرگ، خداي من و تو، مرا براي بار بردن، خار خوردن و تحمل تشنگي آفريده است. من از بار بردن براي تو و تشنگي ها آزرده خاطر نيستم. اما آنچه از تو بر دل دارم به تو مي گويم و تو را مي بخشم. روزي سوار بر اسب با خدم و حشم در جلوي كاروان مي رفتي و من و ديگر شتران در پي ساربان در راه بوديم. در ميانه راه، خاري در پاي ساربان رفت و از كاروان عقب ماند و تو افسار شتران را بر پشت الاغي بستي. ما بدين چاره تو ناچار بوديم، حال آن كه ما را شأن و منزلت بر پيروي ساربان بود نه دنباله روي حمار (الاغ).»

 

 شرح حكايت:

 

انتخاب و انتصاب مديران در همه رده‌هاي مديريتي سازمان بايد بر اساس شايستگي‌ها باشد. در غير اينصورت همراهي و مشاركت نيروي انساني را از دست خواهيد داد.



#34 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی شنبه ۱۸ ارديبهشت ۹۵ - ۲۰:۰۴:۰۸


:books: نکاتی مهم در مورد برنامه های علمی و آموزشی در شرکت های بزرگ و موفق جهان

:ballot_box_with_check: در شرکت وال مارت، حضور در کنفرانسها، همایشها و فعالیتهای بین المللی و منطقه ای جزء وظایف مدیران است.

:ballot_box_with_check: شرکت موتورولا آموزشهای خود را به گونه ای ارائه میدهد که کارکنان میتوانند آنها را به تلفن همراه خود منتقل و مشاهده کنند.

:ballot_box_with_check: شرکت آمازون جایزه ای را به صورت سالیانه برای تجربیات کارکنان ایجاد کرده است تا تجربیات کارکنان مستندسازی و تسهیم شود.

:ballot_box_with_check: شرکت آی بی ام از روش گردش شغلی برای آموزش استفاده میکند.

:ballot_box_with_check: شرکت بوئینگ 100 درصد هزینه های تحصیلی افراد را پرداخت میکند؛ چه با شغل فرد مرتبط باشد چه نباشد.

:ballot_box_with_check: شرکت مک دونالد از سال 1961 دانشگاه همبرگر را ایجاد کرده است که تاکنون 80 هزار مدیر در آنجا آموزش دیده اند.

:ballot_box_with_check: شرکت کونولوفیلیپس بخشی از آموزش خود را در حین برنامه دوچرخه سواری هفتگی خود ارائه میکند.

:ballot_box_with_check: در شرکت اینتل، هر فرد میتواند در سال در شش دوره آموزشی به صورت 100 درصد رایگان شرکت کند و همه هزینه های جانبی آموزش را نیز شرکت پرداخت میکند.

:bulb: از نظر مدیران فرهیخته, مهمترین نکته جهت رشد و پیشرفت فردی و سازمانی چیست:interrobang:

 

 



#35 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی شنبه ۱۵ خرداد ۹۵ - ۱۶:۴۱:۴۴


:red_circle:کارمندان جدید برای کدام بخش مناسبتر هستند؟؟
برای اينکه تشخيص بدهيد کارمندان جديد را بهتر است در کدام بخش به کار بگماريد، مي توانيد به ترتيب زير عمل کنيد:

400 عدد آجر در اتاقی بگذاريد و کارمندان جديد را به آن اتاق هدايت نماييد. آنها را ترک کنيد و بعد از 6 ساعت بازگرديد. سپس موقعيت ها را تجزيه و تحليل کنيد:

:diamonds:اگر آنها مشغول شمارش آجرها هستند ، آنها را در بخش حسابداری بگذاريد.

:diamonds:اگر آنها مجدداً و برای بار دوم آجرها را می شمرند، آنها را در بخش مميزی بگذاريد.

:diamonds: اگر آنها همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند، آنها را در بخش مهندسی بگذاريد.

:diamonds: اگر آنها آجرها را به طرزی فوق العاده مرتب کرده اند، آنها را در بخش برنامه ريزی بگذاريد.

:diamonds:اگر آجرها را به يکديگر پرتاب می کنند، آنها را در بخش اداری بگذاريد.

:diamonds: اگر در حال چرت زدن هستند، آنها را در بخش حراست بگذاريد.

:diamonds: اگر آجرها را تکه تکه کرده اند، آنها را در قسمت فناوری اطلاعات بگذاريد.

:diamonds: اگر بيکار نشسته اند، آنها را در قسمت نيروی انسانی بگذاريد..

:diamonds: اگر سعی ميکنند آجرها ترکيب های مختلفی داشته باشند و مدام جستجوی بيشتری می کنند و هنوز يک
آجر هم تکان نداده اند، آنها را در قسمت حقوق و دستمزد بگذاريد.

:diamonds: اگر اتاق را ترک کرده اند، آنها را در قسمت بازاريابی بگذاريد .

:diamonds: اگر به بيرون پنجره خيره شده اند، آنها را در قسمت برنامه ريزی استراتژيک بگذاريد.

:diamonds: اگر بدون هيچ نشانه ای از تکان خوردن آجرها با يکديگر در حال حرف زدن هستند، به آنها تبريک بگوييد و آنها را در قسمت مديريت قرار دهید.

 


  • PHD.student این پست را پسندیده است

#36 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی پنجشنبه ۳ تير ۹۵ - ۰۸:۴۳:۲۴

داستانی زیبا و آموزنده

یک استاد دانشگاه می‌گفت: یک بار داشتم برگه‌های امتحان را تصحیح می‌کردم. به برگه‌ای رسیدم که نام و نام خانوادگی نداشت. با خودم گفتم ایرادی ندارد. بعید است که بیش از یک برگه نام نداشته باشد. از تطابق برگه‌ها با لیست دانشجویان صاحبش را پیدا می‌کنم. تصحیح کردم و 17/5 گرفت. احساس کردم زیاد است.
کمتر پیش می‌آید کسی از من این نمره را بگیرد. دوباره تصحیح کردم 15 گرفت. برگه‌ها تمام شد. با لیست دانشجویان تطابق دادم اما هیچ دانشجویی نمانده بود. تازه فهمیدم کلید آزمون را که خودم نوشته بودم تصحیح کردم.

اغلب ما نسبت به دیگران سخت ‌گیرتر هستیم تا نسبت به خودمان و بعضى وقت‌ها اگر خودمان را تصحيح كنيم مي‌بينيم به آن خوبى كه فكر مي‌كنيم، نیستیم.



#37 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی چهارشنبه ۲۳ تير ۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۱

رقيب شما كيست؟

وقتي روبرتو گويزوتا (Roberto Goizueta) در دهه 1980 مديرعامل كوكاكولا شد، با رقابت شديد پپسي مواجه شدكه باعث كاهش رشد سهم كوكا شده بود. مديرانش بر رقابت با پپسي متمركز شده بودند و قصد داشتند در هر دوره زماني برنامه رقابتي، سهم بازار كوكا را 0/1 درصد افزايش دهند.

روبرتو تصميم گرفت رقابت عليه پپسي را متوقف كند و به جاي آن عليه شرايط افزايش 0/1 درصد رشد رقابت كند.

او از مديرانش پرسيد: «ميانگين مايعاتي كه هر آمريكايي در روز مي نوشد چقدر است؟» جواب 14 اونس بود.

«سهم كوكا از اين مقدار چقدر است؟» دو انس.

روبرتو گفت: «كوكا به سهم بيشتري از اين بازار نياز دارد.»

رقيب، پپسي نبود بلكه آب، چاي، قهوه، شير و آبميوه ها بودند كه 12 اونس باقيمانده را تشكيل مي دادند.

روبرتو گفت: «مردم هر وقت احساس كردند كه دوست دارند چيزي بنوشند بايد به كوكا دسترسي داشته باشند.»

براي اجراي اين استراتژي، شركت كوكاكولا در گوشه و كنار هر خيابان دستگاه هاي فروش كوكا قرار داد. با اين كار، كوكا به سهم قابل ملاحظه اي از بازار دست يافت و پپسي هرگز به چنين سهمي دست نيافته است.



#38 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی چهارشنبه ۲۳ تير ۹۵ - ۱۴:۴۵:۵۰

آيا نقاط قوت شما واقعاً نقاط قوت هستند؟

در زمان جنگ دوم جهاني در روسيه ايده‌اي به ذهن فرماندهان روسي براي نابود كردن تانك‌هاي آلماني رسيده بود به اين شكل كه به بدن سگهاي آموزش ديده مواد منفجره مي‌بستند كه زير تانك‌هاي آلماني بروند و در زمان قرار گرفتن سگ زير تانك چاشني عمل كرده و تانك منفجر شود. در ظاهر امر ايده خيلي خوب و عالي به نظر مي‌رسيد اما در ميدان واقعي جنگ، سگ‌ها به جاي تانك‌هاي آلماني به زير تانك‌هاي روسي رفتند و آنها را منفجر كردند!

فكر مي كنيد چرا؟ به اين دليل كه تانك هاي آلماني بنزيني شده بودند ولي تانكهاي روسي گازوئيلي بودند و سگها هم با تانك هاي روسي گازوئيلي آموزش ديده بودند. نقطه قوت سگ‌ها حس شامه آنها بود به همين دليل آنها طبق آموزشي كه ديده بودند تانكهاي گازوئيلي روسي را هدف قرار مي‌دادند.


  • Amir Farjad این پست را پسندیده است

#39 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی شنبه ۱۳ شهريور ۹۵ - ۱۱:۰۷:۲۸

اصول هفتگانه بيل_گيتس

اصل اول:درزندگي، همه چيز عادلانه نيست، بهتر است با اين حقيقت کنار بياييد.

 

اصل دوم: دنيا براي عزت نفس شما اهميتي قايل نيست. در اين دنيا از شما انتظار مي‌رود که قبل از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبي داشته باشيد، کار مثبتي انجام دهيد.

 

اصل سوم: پس از فارغ‌التحصيل شدن از دبيرستان و استخدام، کسي به شما رقم فوق‌العاده زيادي پرداخت نخواهد کرد. به همين ترتيب قبل از آن‌که بتوانيد به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسيد، بايد براي مقام و مزايايش زحمت بکشيد.

 

اصل چهارم: اگر فکر مي‌کنيد، آموزگارتان سختگير است، سخت در اشتباه هستيد. پس از استخدام شدن متوجه خواهيد شد که رئيس شما خيلي سختگيرتر از آموزگارتان است، چون امنيت شغلي آموزگارتان را ندارد.

 

اصل پنجم: آشپزي در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌هاي ما براي اين کار اصطلاح ديگري داشتند، از نظر آنها اين کار «يک فرصت» بود.

 

اصل ششم: اگر در کارتان موفق نيستيد، والدين خود را ملامت نکنيد، از ناليدن دست بکشيد و از اشتباهات خود درس بگيريد.

اصل هفتم: قبل از آنکه شما متولد بشويد، والدين شما هم جوانان پرشوري بودند و به قدري که اکنون به نظر شما مي‌رسد، ملال‌آور نبودند.



#40 IE World

IE World

    مدیریت امور سایت

  • مدیران
  • ستارهستارهستارهستارهستارهستارهستاره
  • 1537 ارسال
  • اهل کدوم شهری؟tehran
  • دانشگاه محل تحصیل:
    modares
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    صنایع-
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    ارشد

ارسالی چهارشنبه ۳۱ شهريور ۹۵ - ۰۹:۳۵:۳۶

 
30 ویژگی افراد توانا
 
🔺دکتر محمود سریع القلم، در وبسایت شخصی خود، سی ویژگی افراد توانا را منتشر کرده است:
 
۱-وقت ندارند بر علیه کسی، کاری انجام دهند
 
۲-وقت ندارند پشت سر دیگران صحبت کنند
 
۳-وقت ندارند در وقایع گذشته، متوقف شوند
 
۴-وقت ندارند که دروغ بگویند
 
۵-بسیار انتخاب می کنند چون ذهن اولویت‌بندی شده دارند
 
۶-تفاوت‌های انسانها را می‌ستایند
 
۷-بدنبال این نیستند کسی را مانند خود کنند
 
۸-حجم و کیفیت غذای خود را با دقت زیر نظر دارند
 
۹-بد بودن بعضی انسانها را، عادی می‌دانند
 
۱۰-با دو زبان مهم، آشنایی ندارند بلکه بر آنها مسلط‌ اند
 
۱۱-در فهم رفتار انسانها، اول منافع آنها را می شکافند
 
۱۲-کارآمدی را بر مساوات ترجیح می‌دهند زیرا که مساوات خود نتیجه کارآمدی است
 
۱۳-کارآمدی را نتیجۀ رقابت می‌دانند
 
۱۴-راستگو هستند چون منافع دراز مدت دارند
 
۱۵-حتی در استفاده از حروف اضافه دقت می کنند تا اعتماد دیگران را حفظ کنند
 
۱۶-از افراد توانا، با مهارت و باهوش، هراسی ندارند
 
۱۷-دائما در حال گسترش شعاع شبکه‌های ارتباطی خود هستند
 
۱۸-بعد از شش ماه که آنها را می‌بینید، بهتر شدن آنها را متوجه می‌شوید
 
۱۹-اطرافشان، مملو از افراد تواناست
 
۲۰-میلی‌متری مراقب سخنانشان هستند
 
۲۱-مبنای تواناییهایشان، قدرت نرم است
 
۲۲-یک تا صد هر مسئله ای را، دقیق طراحی و مانیتور می‌کنند
 
۲۳-به ندرت از کسی، درخواستی داشته باشند
 
۲۴-اگر لازم باشد، ظرفیت تنها ماندن را دارند
 
۲۵-آنقدر تلاش می‌کنند، درخواب هم اغلب، مسئله حل می‌کنند
 
۲۶-با هر فردی، دوست نمی‌شوند
 
۲۷-وقتی با فردی آشنا می‌شوند می‌پرسند: چه کتابی این روزها می‌خوانید؟
 
۲۸-سلول‌های مغزشان، فرصت استراحت ندارند
 
۲۹-شناخت عمیقی از طبع بشر دارند
 
۳۰-سؤالاتشان از پاسخ‌هایشان به مراتب مهم‌تر است .
 




موضوعات مشابه Collapse



0 کاربر در حال خواندن این تاپیک است