پرش به


تصویر

اصول مدیریت کیفیت- بخش سوم

اصول مدیریت کیفیت

  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1 sira58

sira58

    عضو جدید

  • کاربران
  • ستاره
  • 5 ارسال
  • دانشگاه محل تحصیل:
    دانشگاه شمال
  • رشته تحصیلی - گرایش تحصیلی:
    مدیریت صنعتی
  • آخرین مدرک تحصیلی:
    کارشناسی

ارسالی شنبه ۳۰ دي ۹۶ - ۱۳:۳۰:۴۱

 
 
بهبود (بند ۱۰) سازمان های موفق تمرکز مداوم در جهت بهبود دارند.بهبود برای سازمان به منظور حفظ  سطح فعلی عملکرد ، واکنش در برابر تغییرات در شرایط داخلی و خارجی و ایجاد فرصت های جدید، ضروری است . مزایای اجرای این اصل در سازمان :
  • بهبود عملکرد فرایند، قابلیت های سازمانی و رضایت مشتری
  • ریشه یابی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه
  • توانایی پیشرفته برای پیش بینی و واکنش به خطرات و فرصت های داخلی و خارجی
  • افزایش بهبود تدریجی و دستیابی به موفقیت
  • افزایش استفاده از یادگیری برای بهبود
اقداماتی که می توانید برای پیاده سازی این اصل در سازمان خود انجام دهید :
  • ترویج ایجاد اهداف بهبود در تمامی سطوح سازمان.
  • آموزش کارکنان در تمام سطوح در مورد چگونگی استفاده از ابزار و روش های اساسی برای دستیابی به اهداف بهبود.
  • حصول اطمینان از اینکه کارکنان موفق به ارتقاء و تکمیل پروژه های بهبود هستند.
  • فرآیندها را برای اجرای پروژه های بهبود در سراسر سازمان توسعه و در اختیار آنها قرار دهید.
  • پیگیری، بازنگری و ممیزی برنامه ریزی، پیاده سازی، تکمیل و نتایج پروژه های بهبود.
  • ملاحظات بهبود را در توسعه کالاها، خدمات و فرآیندهای جدید اصلاح کنید.

 

تصمیم گیری مبتنی بر شواهد (بند ۹ ) تصمیم گیری می تواند یک فرآیند پیچیده باشد، که ممکن است باعث عدم اطمینان می شود. تصمیم گیریهای اثربخش مبتنی بر تحلیل داده ها و اطلاعات می باشند .

 

مزایای اجرای این اصل در سازمان :
  • بهبود فرایندهای تصمیم گیری
  • بهبود ارزیابی عملکرد فرآیند و توانایی دستیابی به اهداف
  • افزایش اثربخشی و کارایی
  • افزایش توانایی بررسی، چالش و تغییر نظرات و تصمیمات
اقداماتی که می توانید برای پیاده سازی این اصل در سازمان خود انجام دهید :
  • تعیین، اندازه گیری و نظارت بر شاخص های کلیدی فرآیند برای نشان دادن عملکرد سازمان.
  • تمام اطلاعات مورد نیاز برای افراد مربوطه را در دسترس قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که داده ها و اطلاعات به اندازه کافی دقیق، قابل اعتماد و مطمئن هستند.
  • تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده ها و اطلاعات با استفاده از روش های مناسب.
  • اطمینان حاصل شود که کارکنان صلاحیت لازم جهت تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده ها را دارند
  • تصمیم گیری و اقدامات مبتنی بر شواهد، با تجربه و شهود سازگاری داشته باشد.

 

مدیریت ارتباط یک سازمان برای موفقیت پایدار، ارتباطات خود را با ذینفعان خود  مانند تامین کنندگان مدیریت می کند.افراد متعهد بر عملکرد یک سازمان تأثیر می گذارند. مزایای اجرای این اصل در سازمان :
  • عملکرد پیشرفته سازمان و ذینفعان از طریق پاسخ دادن به فرصت ها و محدودیت های مرتبط با هر یک از ذینفعان
  • درک مشترک اهداف و ارزش ها در میان ذینفعان
  • افزایش توانایی ایجاد ارزش برای ذینفعان با به اشتراک گذاری منابع و شایستگی و مدیریت ریسک های مربوط به کیفیت
اقداماتی که می توانید برای پیاده سازی این اصل در سازمان خود انجام دهید :
  • تعیین ذینفعان (مانند تامین کنندگان، شرکا، مشتریان، سرمایه گذاران، کارمندان و جامعه به طور کلی) و رابطه آنها با سازمان.
  • تعیین روابط مهمی که نیاز به مدیریت دارند تعیین و اولویت بندی کنید.
  • به اشتراک گذاری اطلاعات، تخصص و منابع با ذینفعان.
  • اندازه گیری عملکرد و ارائه بازخورد عملکرد به ذینفعان برای بهبود.

isoyar.com

 

 





موضوعات مشابه Collapse




همچنین به اصول مدیریت کیفیت نیز برچسب خورده است

0 کاربر در حال خواندن این تاپیک است